Sözlük.15

S

SOYGUN: “Yeni Dalga” filmlerinin komşusu bir öykünün merkezindedir soygun. Yoksa “Film Noir” başyapıtlarıyla mı akrabalık kurmalı? Bütçesini bütünleyemeyen “banka, berber, bakkal, balık” evreninde sıkışmış anlatıcı… Banka soygunundan sonra her zaman yaptıkları gibi dağ evine sığınan çocuk ve kız… Soygundan sonra ikisini kanunun elinden kurtarmak, ölüme yakın duran bedenleriyle hesaplaşmalarında muhasebeyi tutmak, silahlarının ortağı olmak… Anlatıcının bütçe açığı sadece sıkıştığı dar evrende değil, hesapsızca girdiği bu farklı gerçeklik düzleminde de karşısındadır. Öykü boyunca tekrarlanan nice simgeden biri öykünün sonunda tekrar karşısına çıkar okurun; tomruk taşıyan kamyonlar… Hem bu sefer tomruk taşıyan kamyonlar sadece okurun değil anlatıcının da karşısına çıkmıştır…

(Faruk Ulay, Yükseklik Korkusu)



Meraklısı için not: Öykü Sözlüğü etiketindeki diğer maddeler ve yorumlarla farklı bir sözlüğe ilerliyoruz. Sizlerden gelen yorumlar, etkileyici… Dileyen yorumlara kendi öykü maddelerini yazabilir. Okuduğunuz, sizi etkileyen bir öyküden bir karakter, bir nesne, bir sahne, bir isim, bir replik bu sözlüğün maddesi olabilir…

Yorumlar (1)

E
Efkar ve Ümit: Mahallenin delikanlı ve güzel çocuğu Efkar, Aydınlık-Çankaya hattındaki dolmuşlardan sıradan dağil "Kadırga"sıyla Ümit'i karşılarlar bir gün ve sonraki günler okul yolunun arkadaşı olurlar. Yol arkadaşlığı aşka dönüşür ama bu herkesin dışında iki kişi için bile yasak olan. Zor bir şeyi ister Efkar Ümit'ten kurtulmak ve kaçmak için. Belki de isminden ötürü ondadır bu çıkmazın kurtuluşu ama olamayacaktır. Gitmeyen bir şey vardır. Efkar daha fazla içecek, ortadaki fedakarlık çöpte bulunacaktır. Ümit'le birlik.

Murathan Mungan , "Aşkın Gözyaşları ya da Rapunzel ile Avare" öyküsünden.

bir yorum bırakın